نامه جنبش عدالتخواه فرهنگیان بهمیی به مدیر اموزش وپرورش بهمیی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 81
:: بازدید ماه : 1168
:: بازدید سال : 4460
:: بازدید کلی : 104080
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 30 / 5

 

 بنام خدا

 نامه جنبش عدالتخواه فرهنگیان بهمیی به مدیر اموزش وپرورش بهمیی

مدیریت محترم اموزش وپرورش شهرستا ن بهمیی

سلام علیکم

«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ وَ لَوْ عَلى‏ أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقيراً فَاللَّهُ أَوْلى‏ بِهِما... ً»[13]

«اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! كاملًا قيام به عدالت كنيد! براى خدا شهادت دهيد، اگر چه (اين گواهى) به زيان خود شما، يا پدر و مادر و نزديكان شما بوده باشد! (چرا كه) اگر آنها غنىّ يا فقير باشند، خداوند سزاوارتر است كه از آنان حمايت كند»

: مدرسه مکان انسان سازی و سالم سازی انسان هاست و هر جامعه ای از مدارس خود انتظار دارد که افراد با شخصیت، متعادل، سازگار، با عاطفه، اجتماعی، با اعتماد به نفس، مسئولیت پذیر، منطقی و عادل بار بیاورد؛ که همه اینها منوط به وجود روابط، شرایط و محیط سازمان یافته و مناسب از طریق اِعمال مدیریت و رهبری درست در مدرسه می باشد

در دین مقدس اسلام نیز با تاکید بر شایسته سالاری از مسلمانان خواسته شده افرادی را بر سر کار بیاورند تا به کار خدا و سنت پیامبر(ص) آشناتر باشند، به طوری که در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: 
)
هر کس از بین مسلمانان عاملی بر سر کار بیاورد و بداند که در بین مسلمانان فردی وجود دارد که او برای این کار سزاوارتر و به کار خدا و سنت پیامبر (ص) آشناتر است ، آن کس به خداوند و رسول و جمیع امت اسلامی خیانت کرده است(
همچنین رهبر معظم انقلاب نیز درخصوص شایسته سالاری و استفاده از افراد شایسته و کارآمد در کارهای کشور بیانات و نصایح متعددی به کارگزاران نظام فرموده اند و از آنان خواستند در اداره امور کشور از نخبگان و افراد شایسته و کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب و پیشرفت کشور دارند، استفاده کنند به طوری که معظم له فرمودند: 
(اگر استعداد کسی را مورد توجه قرار دادیم و او را در همان جایی که استعداد و میل او هست به کار گماشتیم، امروز هم پیدا شدن ابوعلی سیناها و محمد بن زکریای رازی‌ها و امثال این‌ها بعید نیست»(بیانات رهبر معظم انقلاب سال 1374)
متاسفانه برخی در بدنه دولت و حتی بعضی نمایندگان در استان از افرادی در اطراف خود استفاده می کنند که با نگاهی بر سوابق آنان می توان مشاهده کرد نه تنها هیچ تجربه ای از کار محول شده به آن ها را ندارند بلکه از مقبولیت مردمی نیز برخوردار نیستند.
این که مدیر دولتی یا نماینده ای که در سایه ایثارگری و فداکاری های هزاران شهید و جانباز و ایثارگر به قله های مدیریتی یا نمایندگی مردم دست یافته و بخواهد خون شهدا را نادیده بگیرد و هر طوری که خود صلاح بداند عزل و نصب نماید و به هیچ یک از معیارهای شایسته سالاری، توانمندی، اخلاق گرایی و ده ها مورد دیگر پایبند نباشد، با معیارهای جامعه اسلامی ما سازگاری ندارد.
در حقیقت باید گفت انتصابات درکشور ما اگرچه برعهده مدیران دولتی و یا نمایندگان مردم(در حوزه کاری خودشان) است اما نباید این نکته مهم را از نظر دور داشت که در انتخاب افراد باید بسیاری از معیارها از جمله شایسته سالاری، کارآمدی، توانایی، وجهه مردمی و بسیاری فاکتورهای دیگر مدنظر قرار گیرد تا زمینه بی اعتمادی، سوء استفاده و دلسردی جامعه از نظام و کشور اسلامیمان فراهم نشود

.وامامی دانم

بزرگترین درد آموزش و پرورش دخالت مستقیم سیاسیون بر انتخاب مدیران این ارگان است، وقتی ملتی با هزاران آرزو و امید نماینده ای را به مجلس می فرستد تا در برنامه ریزی کلان مملکت شریک باشدواز حقوق موکلانش دفاع کند، ولی بر خلاف وعده آموزش و پرورش بزرگترین جولانگاه وی می شود. تابرخی  افرادذی نفوذ  را که متأسفانه ازحداقل شرایط برای مدیریت برخوردارند، مدیر و یا معاون بکند و آنها بزرگترین ضربه را به تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین بزننددیگر امیدی برای شایستگان ورغبتی برای تعلیم وتربیت نمی ماند .

گلایه ی من امروزی ونماینده خاصی مورد نظر نیست در سالیان گذشته وادوار مختلف شاهد چنین فضایی بودیم ولی نمود ان در فضای امروزاموزش وپرورش شهرستان ما به خوبی نمایان است /

 بعد از سی پنج سال از انقلاب متاسفانه مابه بلوغ فکری در انتصابات نرسیدیم آموزش و پرورش که یک دستگاه انسان ساز است بحران مدیریت دارد دولت تدبیر و امید آمد ولی همچنان در مواردی به شیوه های منسوخ عمل می شود .

مدیریت محترم :در آموزش و پرورش شهرمان  بزرگانی بامدارک وتجارب علمی بالا کار می کنند و بخاطر شرافت شغلی سراغ راه های غیر شرعی ایجاد ارتباط برای تصدی مدیریت نمی ایند و برعکس عده ای فرصت طلب با ایجاد رابطه و سفارش این مفام و آن مقام پست های مدیریتی را تصاحب می کنند و تربیت هزاران انسان را بدست می گیرند.

اقای مدیرایا می دانید بیشتر معضلات واسیب های اجتماعی ،بزهکاری و........رابطه ی مستقیم باتعلیم و تربیت مادرمدرسه دارد

ایا بررسی فرمودید حداقل دردهه ی گذشته شهرستان ما درتمامی رشته های علمی باوجود استعدادهای فراوان حائز کدام رتبه علمی شده است؟ کدام مدیر محترم کارنامه قابل قبولی در رسیدن به اهداف اموزش وپرورش داشته است ؟ایا می دانید از نظر اموزشی در میان 13حوزه اموزش وپرورش استان در رده اخر یا درسنواتی در سه رده اخر قرار داشتیم .ایا خودکشی های بی شماردر سالهای گذشته به نحوه تربیت خانواده وبرنامه های مدیران ومعاونان  محترم پرورشی ومشاورین  مدرسه مرتبط نیست ایا امار بی حساب طلاق در شهرستانی که تادهه ی قبل صفر یانزدیک به صفربود به تعلیم  تربیت معلمان و انگیزه وتوان مدیران سیاسی و معلمین بی رغبت حاصل ازبی عدالتی انتصابی سیاسی مرتبط نیست ؟ وهزارا ن چرای دیگر ؟؟؟؟؟؟ایا تنها ان افراد خاص مدیرند وباهمان شیوه های منسوخ می توانند دردنیای پرشتاب  علمی امروز جوابگوی نسل جدید باشند 3÷برایت  باید از کدام درد بگوییم؟ از مدیریت خانوادگی یا ........؟ چه کسی باید تدبیر نماید؟ آیا نسیم امید بر این کویر وحشت خواهد وزید؟ ایا باکلید تدبیر موفق خواهی شد قفلهای زنگار گرفته را باز کنید؟ مگر در انتخابات 24 خرداد خواست خود را باصدای بلند به گوش همه نرساندیم؟ پس چرا اقلیت .... پر مدعا صدای ما را نمیشنود؟ ؟اقای مدیر در دولت مهرورز کدام مدیر اصلاح طلب در پست خود ابقا شد که امروزه ادعای ریاست بر تمام مدارس  را دارندحداقل انصاف داشته باشیدوشایستگان دو طیف رادریابید  ؟ با چه زبانی بگوییم .چرا جرآت استفاده ازشایستگان همفکرتان راندارید ایا وامدار کس یاکسانی هستید که چنین خوش خدمتی می کنید ؟

اقای مدیرایا می دانید

اقایان اداری و مدیران که همسرانشان نیز در پست مدیر یا معاون حضور دارند اضافه حقوق زوجین در سال 93 بین 1000000 تومان تا 1500000 تومان بوده در حالی که اضافه حقوق یک معلم بی کس بین 200 تا 300 هزار تومان بود .دوستان تمامیت خواه ایا شما فقط مخارج زندگی دارید؟ ایا باید اداره تمام و کمال در خدمت شما باشد ؟ایا از گرفتاری دیگر همکاران که پستی ندارند با خبرید ؟ اگر چنین است چرا به دیگران مجال عرض اندام نمیدهید؟ ایا میدانید خانواده های همکارانتان چه مشقت هایی می کشند؟ چرا همه چیز برای شما حلال است و برای دیگران حرام.چرا تا کسی لب به اعتراض میگشاید ان را منافق ضد نظام و.... به حساب می اورید ؟

مدیریت محترم
 کدام یک از معاونین فناوری مدارس ، از زمان ایجاد این پست تاکنون که ابلاغ دریافت کرده اند ، دارای مدرک مرتبط بوده اندمربیان ورزش وبهداشت و پست های دیگه چی

ایا از تبعیض دراموزش ضمن خدمت فرهنگیان مطلعید معلمانی که بارانت تمام دوره های اموزشی رادیده اند ودر خوابگاه ها و...مشغولند وکار نمی کنندومعلمانی که باوجود نیاز مبرم به اموزش هیچ دوره ای راندیده ومجبورند مباحث دوره ندیده راتدریس کنند ایا این خیانت به فرزندان این سرزمین نیست.

برادرعزیز ،دلسوزوهمفکرم

آقای مدیر این شیوه مدیریت اعتدالی  نیست وظیفه ی شما سنگین تراست  پس کی شما می خواهید براساس صلاحیت های حرفه ای مدیران را انتخاب بکنید ؟ واگذاری تربیت کودکان به مدیران رابطه ای که سواد لازم را هم ندارند با کدام اصل و حجت شرعی سازگاری دارد؟

استاد گرامی خانه تکانی دراموزش وپرورش ضروری است . با حضور افرادی که بالاتر از 35 سال مدیریت کردند مگر امیدی برای بقیه باقی می ماند اینها تا کی می خواهند مدیریت بکنند؟ مدیریت های خانوادگی تاکی باید خاتمه یابد؟

برادر فهمیم وارزشمندم به برخی از دوستان وهمفکرانمان برچسب عکس زدید باورکنید.ما نوکر بادنجان وحزب بادی نیستیم که به اقتضای زمان ومکان تغییر کنیم واز هر طرف که باد مساعدی بوزد واز هرجهت که بوی کباب استشمام شود به همان جهت گرایش پیداکنیم وطرفدار حاکم منصوب باشیم وباحاکم معزول بیگانه ما معتقدات خویش رابه هیچ مقام ومنزلتی نمی فروشیم  ولی ازحقوقمان تاپای جان دفاع خواهیم کرد

مدیریت محترم :

این را باید بدانید که فرهنگیان اقشاری تحصیل کرده و فهیمند و همه واقعیتها را میدانند امابعضی معذوریت ها به علت نسبت فامیلی و دوستی در شهرمان سبب شده از بیان انها خوداری کنند
به برکت نظام اسلامی و قرانی امروزه جوانان مومن و متعهد به نظام با قلم تیز خود هر گونه تخلف و سو استفاده را رسانه ای خواهند کردو اجازه نخواهند داد که بیت المال در خدمت اقلیت کوچکی باشد.
بنابراین به مدیرمحترم اموزش وپرورش  اعلام می داریم   به عنوان نماینده ای از افکار عمومی وفرهنگیان عدالتخواه  تمامی رفتار و حرکات مدیران ومعاونین محترم رابا تدبیرتجزیه وتحلیل وپس از انالیزکامل پست ها ومدیریت های انتصابی   را زیرنظر داشته و در زمان مقتضی ،درصورت  انجام انتصاباتی که تناسبی با شایسته سالاری و کارآمدی نداشته و فقط بر پایه رابطه گرایی و قوم گرایی صورت گرفته اند را به مردم ومقامات  ارشدمعرفی کرده  تا جامعه خود داوری و تصمیم گیری کنند.امیدواریم  فرهنگیان خسته از نابرابری و محرومیت را دربهمیی دریابید/گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من         آنچه البته به جائی نرسد فریاد است

سید کاظم مطلوبی میرسالاری /به نمایندگی از جمعی از فرهنگیان عدالت خواه شهرستان بهمیی ََ




:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه